Cruise

24 januari 2020 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

Hallo luitjes hier weer een teken van leven.

We komen net terug van een 5 daagse cruise. En wat hebben we genoten.

Maandagochtend gingen we met de taxi naar de cruise waar we om 11.30 uur aan boord mochten. We hebben daar eerst heerlijk gelunched bij buffetrestaurant en daarna onze kamer bekeken. Passen en meten maar paste precies.  Later in de middag even gaan zwemmen. Vooral in het bubbelbad in de zon was het erg goed uit te houden. In de avond in restaurant gegeten en even naar even bij theater gekeken en daarna naar bed want nog steeds last van jetlag.

Dinsdag morgen moesten we op tijd op voor excursie. Dat was geen probleem want we waren om 5.30 uur allemaal weer wakker.

Om 8.00 uur kwamen we aan bij key west. Daar zijn we met een treintje het eiland rond gegaan. Je bent een toerist of niet he😂😉.

Ik zie nu dat ik mijn batterij bijna leeg is. En aangezien hier in de zon bij het zwembad in miami geen opladers zijn bij zwembad (een min puntje). Ga ik nu stoppen en schrijf ik vanavond weer verder. De groeten.

Hier ben ik weer en ga weer verder. We zaten dus in toeriste trein en hebben deel van key West gezien. Erg mooi eiland en ook bij het zuidelijkste punt geweest. En natuurlijk foto van gemaakt. Zag er echt Amerikaans caribiaans cubaanse en relaxed uit allemaal. Mooie huizen/ gebouwen. Aparte  bomen. Kerkje bezocht waar monniken met gekleurd zand bezig waren( echt monniken werk😂kwam in dit geval goed uit) Daarna nog een speeltuin voor Mirthe gescoord en onze dag kon niet meer stuk.

In de middag vaarde weer verder. In begin even rusten op bed/ bijslapen. Daarna ondervonden hoe het voelt om zeeziek te zijn. We gingen nl onderweg naar Mexico dus over open zee. Erwin had het gevoel of hij wat gedronken had. Mirthe gaf aan te moeten spugen. En ik voelde me zoals sommige mensen zich voelen de morgen nadat ze s nachts gezopen hadden. Niet grappig 🤢😠. Dus ik lag er vroeg in zonder eten.

Woensdag was dagje Mexico/cozumel. We mochten uitslapen. En het was 6.30 uur dus dat ging de goede kant op. Gelukkig voelde iedereen zich beter.

Van de cruiseboot gingen we op de ferrie. Ongeveer 35 min. Ging soms best hard over het water maar Mirtheen erwin zaten er met een big smile. Mijn smile was een stuk kleiner. In Mexico gingen we naar xcaret.  Subtropisch regenwoud met daarin allerlei water activiteiten voor groot en klein. Ook konden we er veel dieren bekijken. Zwemmen. En een pad volgen met daarin touwen waar we over heen moesten. Mirthe was zo klaar. Maar voor ons was het  andere koek met onze oude knoken haha. Mirthe wilde in een nog grotere speelatractie. Maar moest een ouder mee. Helaas Mirthe dat gaan we niet redden.

Begin van de avond weer terug met ferry en lekker gegeten. Mirthe lust inmiddels al een paar dingen. Zei in begin bij alles dat het niet zoals het thuis smaakt. En dat ze het niet lust. Van wie zal ze dat toch hebben. Daarna lekker gaan  slapen. Moe maar voldaan zoals Mirthe het zegt.

Donderdag was een zee dagje. Allemaal rond 7.30 uur wakker. Yes we zijn door de jetlag heen.

In de ochtend cursus handdoeken vouwen en theater voor kinderen. En na 4 dagen  snap ik de indeling nog steeds niet van het schip. Is ook erg groot  en je kan best goed verkeerd lopen. Tenminste ik. Kan ook gewoon aan mij liggen. Hierna lekker in het bubbelbad en op speeltoestel gespeeld. In de middag begon het te regenen midden op zee. Er was een kidsclub. Mirthe heeft daar 1 uur alleen gespeeld met engelse kinderen en begeleiding. Best stoer.

In de avond naar het theater gegaan. Met zang en dans. Erg leuke show. Dat vond Mirthe ook. Maar toen viel ze om van de slaap en sliep even lekker op schoot bij papa.

Vrijdag lekker ontbeten. Mirthe nog op speeltoestel en moesten helaas on 10.30 uur van boord.

Hierna met de taxi naar hotel. En hier in de middag lekker gezwonnen in zwembad en naar het strand geweest. 25 graden. En Nu even relaxen het is niet 18.10 uur en gaan zo hapje eten. En morgen dagje Miami.

We zeggen het het heel vaak tegen onze kleine spruit (nee mama ik ben groot,aldus Mirthe) dat ze het super goed doet. En ze huppelt vrolijk rond. Hoe vaak ze wel niet is aangesproken dat  ze zo lief is. Niet normaal. Dat is ze natuurlijk ook. Van 2iT2iezal ze dat toch hebben. Nee ik hoef geen antwoord terug haha

Tot hoors

Groetjes chantal en de rest

1. Claudia:
    25 januari 2020
    Wat fijn weer van jullie te horen!! Super dat jullie zo genoten hebben van de cruise, nu al een mooie en onvergetelijke reis zo te lezen. En heerlijk dat Mirthe het zo goed doet, wat een schatje is het ook. Geef ze maar een dikke knuffel. Op naar nog veel meer avonturen. Heel veel plezier en geniet met volle teugen van de rest van jullie reis. Liefs xxxx
  2. Claudia:
    Ps. leuke foto's 😍😍
  3. Walther en Leonie:
    25 januari 2020
    Hoi luitjes .Fijn om te horen dat alles goed gaat bij jullie .Leuk zo te lezen dat jullie er zo van genieten .Nog heel veel plezier geniet ervan .(op de vraag waarom Mirthe zo lief is dat ligt aan ons in de vrouwelijke lijn slaat dat 1 generatie over ha ha )😆😆 groetjes aan jullie alle 3 dikke knuffel.
  4. chantal maas:
    Mischien slaat het dan 2 generaties over mam. Haha
  5. Toke:
    25 januari 2020
    hey allemaal, dat ziet er erg biezonder en gezellig uit, ben n beetje jaloers op jullie.! Lekker genieten samen, hopelijk herinnert Mirthe zich over n paar jaar nog deze prachtige reis met jullie. Dikke knuffel💖
  6. Tessa:
    26 januari 2020
    Wat een pret daar! Erg leuk om te zien en te lezen! Alleen al en hele belevenis op zo'n groot cruiseschip! Ben benieuwd hoe Miami is geweest! Genietse nog even! Groetjes uit Friesland!